Twitter Facebook
POSZT 2011 | Elismerés

Itt vannak a POSZT-győztesek: a Nemzeti Színház előadása lett a legjobb


2011. június 18., 20:00

A szakmai és a közönségzsűri egyaránt a Nemzeti Színház Alföldi Róbert rendezte Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból című előadását találta a legjobbnak a XI. Pécsi Országos Színházi Találkozón. A legjobb rendezés díját Mohácsi János nyerte a pécsi Parasztoperáért.

Images_7957
Fotó: 7óra7 / Garamvári Gábor / Geberle Berci
1. Szamosi Zsófia - a legjobb női főszereplő (Szutyok), 2. Enyedi Éva - a legjobb női epizódszereplő (Szutyok), 3. Mucsi Zoltán - a legjobb férfi főszereplő (Nehéz), 4. Hevér Gábor - a legjobb férfi epizódszereplő (Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból)

A szakmai zsűri – amelynek tagjai: Egri Márta (MASZK Országos Színészegyesület), Berzsenyi Krisztina (Magyar Látvány- Díszlet- és Jelmeztervező Művészek Társasága), Hargitai Iván (Magyar Színházrendezői Testület), Solténszky Tibor (Színházi Dramaturgok Céhe), Rádai Andrea (Színházi Kritikusok Céhe), Térey János (Drámaíró Kerekasztal) és Bicskei István – a következő díjakat adományozta:

A legjobb előadás: Martin Sperr: Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból (rendező: Alföldi Róbert, Nemzeti Színház, Budapest)

A legjobb rendezés: Mohácsi János (Pintér Béla – Darvas Benedek: Parasztopera, Pécsi Nemzeti Színház)

A legjobb női főszereplő: Szamosi Zsófia (Pintér Béla: Szutyok, Pintér Béla és Társulata, Budapest)

A legjobb férfi főszereplő: Mucsi Zoltán (Háy János: Nehéz, Bárka Színház, Budapest)

A legjobb női epizódszereplő: Enyedi Éva (Pintér Béla: Szutyok, Pintér Béla és Társulata, Budapest)

A legjobb férfi epizódszereplő: Hevér Gábor (Martin Sperr: Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból, valamint Kovács Márton – Mohácsi István – Mohácsi János: Egyszer élünk avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe, Nemzeti Színház, Budapest)

Különleges látványvilágáért, a színházi eszközök komplex használatáért kapott díjat a Mesés férfiak szárnyakkal (Csokonai Színház, Debrecen) című előadás.

A legjobb jelmez: Remete Krisztina (Pintér Béla – Darvas Benedek: Parasztopera, Pécsi Nemzeti Színház)

A legjobb színpadi szöveg: Pintér Béla: Szutyok, Pintér Béla és Társulata, Budapest)

A legjobb színpadi zene: Kovács Márton (Kovács Márton – Mohácsi István – Mohácsi János: Egyszer élünk avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe, Nemzeti Színház, Budapest, valamint Pintér Béla – Darvas Benedek: Parasztopera, zenei átdolgozásáért – Pécsi Nemzeti Színház)

A zsűri különdíja: Molière: A mizantróp című előadásért (Katona József Színház, Budapest, rendező: Zsámbéki Gábor)

A MASZK Országos Színészegyesület színészzsűri – tagjai: Barnák László, Felföldi Anikó és Mihályi Győző – díjai:

A legjobb férfi alakítás: Köles Ferenc (Pintér Béla – Darvas Benedek: Parasztopera, Pécsi Nemzeti Színház)

A legjobb női alakítás: Pap Vera (Hadar Galron: Mikve, Vígszínház, Budapest)

Images_5641
Fotó: Huisz István / Teátrumfotó
Egyszer élünk avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe - Kovács Márton, Radnay Csilla, Mátyássy Bence

A Fidelio díjai:

A legjobb 30 év alatti színésznő: Radnay Csilla (Kovács Márton – Mohácsi István – Mohácsi János: Egyszer élünk avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe, Nemzeti Színház, Budapest, valamint John Kender – Fred Ebb – Bob Fosse: Chicago, HOPPart Társulat, Budapest)

A legjobb 30 év alatti színész: Szabó Kimmel Tamás (Anton Pavlovics Csehov: Három nővér, Nemzeti Színház, Budapest)

A közönségzsűri – tagjai: Fonyódi Szabolcs, tanár, Dr. Istvánné Kollár Anikó, nyugdíjas tanár, Világhy Andrea, tanár – díja:

Martin Sperr: Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból (rendező: Alföldi Róbert, Nemzeti Színház, Budapest)


„Azt talán jelzik ezek az elismerések, hogy van miért igazán figyelni a Nemzetire, illetve, hogy az a szakmaiság és minőség, amit nagyon fontosnak tartunk, jelen van minden előadásunkban. Ugyanakkor a három előadásunk meghívása – amitől az egész színház és én magam is nagyon boldog vagyok – a POSZT új művészeti vezetője szerint abszurdum, és a legfontosabb változtatásra megérett dolog, és amikor ezt mondja, ő is szakmai körökre hivatkozik” – mondta Alföldi Róbert még a POSZT előtt a 7óra7 azon kérdésére, hogy vajon a Nemzeti Színház sikere osztatlan-e szakmai körökben.

„Magyar gárdista egyenruha és -köszöntés valószínűleg a Szutyokban szerepel először – ez a készítés pillanatát rögzíti –, de az előítéletek bemutatása, az indítékok árnyalása (akár több váratlan fordulat-csavar beiktatásával), az általánosítások mögöttesének feltérképezése nyilván nem először jelentik meg színházi műben. Ugyanakkor a Szutyok nem valami politizáló tézisdráma, elsősorban az érzelmekre hat, a figurák gyarlóságaikkal együtt szerethetők. Nem csak szélsőséges polititkai-társadalmi rétegeket jelenít meg az előadás, hanem fájdalmasan hétköznapi, átlagos emberi problémákkal is foglalkozik” – nyilatkozta Pintér Béla, a Szutyok és a Parasztopera szerzője a POSZT-ot megelőzően.

„Minden, a gazdasági helyzet, a szórakoztatóipar csörömpölően hangos és diadalmas előretörése, a kultúra fontosságának általános lebecsülése, minden afelé mutat, hogy egyre nehezebb megteremteni azt, amit évtizedeken át a legfontosabbnak tartottam: színházi műhelyek létrehozását” – mondta ugyancsak a találkozó előtt Zsámbéki Gábor, akinek A mizantróp című előadását különdíjjal ismerte el a POSZT szakmai zsűrije.

Címkék

0 hozzászólás